-->

Mulut Orang

Kita dengar dari Mulut Orang La...

Mana Nak Invest Duit Tahun 2023

 Tahun 2023 adalah permulaan yang baik untuk anda mula invest duit anda dalam beberapa instrument yang ada. Tahun lepas 2022 kita banyak berhadapan dengan OPR bank naik dan tahun ini dikatakan akan ada kenaikan lagi. 

Adakah anda mempunyai simpanan lebih selepas emergency fund?. 

Adakah anda sudah mempunyai simpanan di ASB?

Sekiranya ada, then anda sudah boleh memikirkan kepada pelaburan terkini (saya ja baru tahu) seperti Wahed dan Raiz. Ini hanya untuk mereka yang mempunyai duit sampingan yang lain yang ingin dikembangkan selain menggunakan ASB dan fix deposit. 


Seperti saya, saya jenis suka mencuba sesuatu yang baru dengan beberapa kajian yang dilakukan sebelum melabur. Terdapat banyak input yang telah di kongsikan oleh Bloggers dan Youtubers berkaitan pelaburan robo dimana kita tidak perlu duduk dihadapan komputer dan buat trading sendiri. Jadi banyak masa juga dapat dilakukan dengan perkara lain sambil-sambil kita membuat pelaburan seperti traders yang lain. 


Apakah WAHED dan RAIZ?




WAHED dan RAIZ adalah merupakan penasihat robo (robo advisors) atau Digital Investment Manager (DIM) yang diluluskan oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC) dan mengenakan fee yang sangat minima. 

 

Adakah WAHED dan RAIZ patuh syariah?


Boleh tonton video Dr. Adam Zubir ni. Saya pon follow youtube beliau untuk mengetahui tentang WAHED dan RAIZ.


Saya menggunakan kedua-dua robo ini dan membandingkan pulangan pelaburan. Sekiranya anda berminat untuk mendaftar kedua-dua robo ini boleh join dengan menggunakan link dibawah. 


Referal WAHED akan mendapat RM10 untuk kedua-dua pihak (saya dan anda) setelah anda menambah dana RM100.00 untuk pelaburan kali pertama anda. 



To claim your free reward make sure you use this referral code when you sign up: NURJAY6

Download the app Download app WAHED

Manakala untuk RAIZ saya dan anda akan mendapat RM10.00 setelah anda mendaftar di link dibawah.




I am micro-investing with Raiz. We will both get RM10.00 when you use my referral link: 



Saya nasihatkan anda untuk membuat study sendiri dahulu berkaitan robo advisor ini sebelum meletakkan modal pelaburan anda kerana setiap investment ada risiko dia dan tahap risiko yang anda boleh terima dan tak boleh terima 😁.

Baca juga:

2 comments

avatar

saya dah lama melabur dlm Wahed tp skrg harga masih rendah. Harap2 dlm setahun ni akan naik semula..

Balas delete
avatar

Masa ni boleh tambah sikit modal bagi extra kalau naik nanti Abam Kie

Balas delete



Emoticon

PESANAN PENTING

PESANAN BUAT ANDA! Kami tidak akan bertanggungjawab atas kerosakan dan masalah-masalah yang timbul selepas anda mengamalkan Petua-Petua di ruangan ini. Sebaik-baiknya anda mendapatkan pandangan pihak yang pakar ataupun Doktor..