-->

Mulut Orang

Kita dengar dari Mulut Orang La...

Cara mudah untuk buat partition Hardisk tanpa Software

Cara senang untuk buat partition Hardisk 



Cara mudah buat partition dalam hardisk tanpa software. Selalu jumpa computer/laptop yang hanya ada local C sahaja. Kenapa penting partition seperti Local D?

Partion ke-2 selalunya Local D sangat bermanfaat. Selalunya data-data (dokumen) penting disimpan di Local D supaya sekiranya window computer/laptop anda rosak/coruppted dan sebagainya, anda boleh retrieved data yang tersimpan didalam Local D, maksudnya data tersebut tidak hilang sebegitu sahaja.  Begitu juga dengan proses format laptop, hal ini menyenangkan pihak anda kerana anda tidak perlu buat apa-apa backup data yang penting di local C kerana semuanya anda tersedia simpan di Local D dan hanya perlu format Local C sahaja. Jadi,



BAGAIMANA CARANYA?

Anda boleh Klik Link dibawah ini, Jangan risau, Link ini adalah selamat dan direct download manual pdf bagaimana anda harus lakukan.  Bukan setakat hardisk dalam computer anda, malah, cara ini boleh membantu anda untuk buat partition "External Hardisk" anda juga. =) 

Selamat Mencuba.




PDF File:  Cara untuk buat partition Hardisk

Baca juga:

0 comments



Emoticon

PESANAN PENTING

PESANAN BUAT ANDA! Kami tidak akan bertanggungjawab atas kerosakan dan masalah-masalah yang timbul selepas anda mengamalkan Petua-Petua di ruangan ini. Sebaik-baiknya anda mendapatkan pandangan pihak yang pakar ataupun Doktor..