-->

Mulut Orang

Kita dengar dari Mulut Orang La...

PENGALAMAN BERBEKAM

Assalammualaikum semua. 

Hari ini saja nak update sedikit tentang pengalaman berbekam. Petama kali berbekam sebab sebelum ini saya pilih untuk berurut kalau badan dah rasa alignment lari atau sakit-sakit badan.

Dijadikan cerita, sejak akhir-akhir ni, musim PKP, badan membesar, berat badan naik dan kaki dah start sakit-sakit. Saya pergi berurut sedap sekejap ja, lepas tu dia sakit rasa sengal-sengal lagi.


Slang 4 hari Selepas berurut, saya pilih untuk berbekam. Bekam belakang badan dan juga kaki. Point sakit utama di kaki. 

Kali pertama sedut belakang, sebab dia nak bagi kebas pada bahagian yang kita nak bekam tu. Dalam hati, " Eh, sakit juga eh. Nyesal lak rasa pilih bekam. Tapi tak pa, tahan ja lah manatau sedap lepas tu". 

Lepas da bagi kebas, dia tembak dengan jarum pendek api tak sakit sangat sebab kawasant tu dah kurang rasa. Dah kebas."

Tempat saya bebekam adalah di rumah Kak Ayu, Kampung Bharu, Manjung Perak. Saya pilih bebekam di situ sebab selesa dan dia hanya buat seorang pelanggan dalam satu masa. 

Alhamdulillah, selepas berbekam, tempat kaki saya yang selalu sakit tu dah kurang sakit syukur alhamdulillah sangat. 

So, sapa-sapa nak try buat bekam, boleh try bekam dengan Kak Ayu, ramai juga yang dari luar kawasan, datang Manjung semata-mata nak berurut dengan dia. 


Baca juga:

0 comments



Emoticon

PESANAN PENTING

PESANAN BUAT ANDA! Kami tidak akan bertanggungjawab atas kerosakan dan masalah-masalah yang timbul selepas anda mengamalkan Petua-Petua di ruangan ini. Sebaik-baiknya anda mendapatkan pandangan pihak yang pakar ataupun Doktor..