-->

Mulut Orang

Kita dengar dari Mulut Orang La...

Harga Cat Jenama Jotun di Kuching, Sarawak -Persiapan Raya 2016-

Harga Cat Jenama Jotun di Kuching, Sarawak. 

Lama dah try survey cat Jotun di pasar kuching, tapi rata2 tak da yg jadi supplier kepada cat jenama Jotun.. The only Jotun supplier in Kuching/Samarahan yang terletak di lebuhraya Samarahan.. 
Diorang pon bagi tau, hanya diorang sahaja supplier and kilang terletak di pending.. Layanan tokey dan pekerja pulak tiptop. 

Kalau anda selalu guna highway samarahan, dari kuching ke samarahan... Kedai ni terletak disebelah kanan dan bersebelahan dengan kedai perabot.. 
Harga untuk satu tong cat 7litre tidak adalah anggaran Rm42-58 se tong.. Untuk kegunaan dalaman sahaja.. Manakala untuk kegunaan luar... Harga dalam lingkungan Rm100-120 untuk 5litre (cat campur) lebih tahan, senang cat, cepat kering, antifade dan diyakini.. 

Ini adalah cat air Jenama Jotun untuk. kegunaan dalaman rumah.. Warna orange delight pada harga rm58. Bagi harga warna yg kurang terang adalah rm42

Kalau rumah saya dulu ayah suka guna cat dalam kasi cincai untuk digunakan pada luaran rumah... penggunaan adalah 5-6 tong untuk tong 7litre. Maksudnya total adalah sebanyak 42litres..
Untuk raya kali ini, 1 family decided nak guna jenama Jotun sebab based on byk testimonial kata lebih tahan... 

Untuk cat luaran... takda jual dalam kuantuti 7litres ya... semuanya adalah 5litre dan 20litres.. so untuk rumah saya... kita terpaksa beli 2 tong cat jotun 20litres bersamaan dengan 40litres.. dan kos untuk setiap tong adlaah sebanyak Rm280 dan total adalah sebanyak Rm560.[biar alah membeli menang memakai]


Hari ni dah habis cat 1 rumah.. dan baki dalam tong ke2 adalah dalam 10litres.. maksudnya... quantiti penggunaan bagi jenama ini adalah lebih minimal daripada penggunaan cat air biasa... (walaupon pada dasarnya harga adalah lebih mahal)

Ini adalah kaler yg kitorang pilih untuk raya kali ni.. Kalo cat lama jangka hayat adalah selama 3 tahun.. Untuk kali ni kita tengok bapa tahin dia leh bertahan.. 


Kelebihan yg ada pada cat ini adalah cepat kering... dan tidak menyerap air seperti cat air biasa... lebih kesat dan seakan berkilat. 

Baca juga:

0 comments



Emoticon

PESANAN PENTING

PESANAN BUAT ANDA! Kami tidak akan bertanggungjawab atas kerosakan dan masalah-masalah yang timbul selepas anda mengamalkan Petua-Petua di ruangan ini. Sebaik-baiknya anda mendapatkan pandangan pihak yang pakar ataupun Doktor..